גולשים יקרים,

אתר "תורה אחת" הוקם לפני שנים רבות והיה מחלוצי הפצת התורה בישראל ובעולם (הן בתקופה והן בשיטה) עוד בתקופה שכמעט ולא היו אתרי יהדות.

ייחודו העיקרי של אתר "תורה אחת" הוא בכך שהוא פועל לספק קישורים להורדת קבצי שיעורי תורה (ממגוון מקורות) באופן מרוכז, ובכך מסייע ומקל מאוד על כל מי שרוצה (ואינו אדם טכני או משתמש מתקדם במחשבים) להוריד קבצים אלו להאזנה באמצעות התקנים תומכים (נגני MP3 וכדומה).

אנחנו עושים את "העבודה השחורה" (הורדת הקבצים, קידודם ולעיתים גם שכתוב מלא לשמות הקבצים) של הפקת הקבצים והכנתם להפצה ושימוש נוחים, והגולשים נהנים מפרי עמלנו כבר שנים רבות מאוד (מעל שני עשורים!).

מעולם האתר לא קיבל תרומה מאיש (וכך זה עתיד להשאר לתמיד בע"ה), וכל הוצאותיו (שכירת שרתים) משולמות מכספם הפרטי של מפעיליו, ועל חשבון זמנם הפרטי (תכנות וכל המסביב).

לצערנו העמוק, בשנים האחרונות החלה מגמה מצערת מאוד של רצון בלתי מובן בקרב מספר מרצים וארגונים (לרבות ארגונים חרדיים ידועים וארגוני חזרה בתשובה ענקיים) להיות המפיצים הבלעדיים של אותם קבצים תורניים (שבדרך כלל אינם נגישים להורדה כקבצים להאזנה (אלא רק כוידאו); ואם כן נגישים – אז לא באופן מרוכז, קל ונוח כמו באתר שלפניכם, וגם מצריכים רישום על מנת לקבל גישה להורדה, דבר שנעשה בדרך כלל כדי לאפשר שליחת פרסומים והצעות מסחריות שונות).

אנו לא שופטים את אותו רצון, ואין זה מתפקידנו להביע על כך ביקורת בפומבי (וברור שזה מצער אותנו מאוד מאוד), אבל עלינו ליידע אתכם שהדבר מוביל אותנו למציאות של קבלת הודעות עם דרישה להסרה מיידית של התכנים מהאתר (התראה לפני תביעה וכדומה), ולכן שיעורים רבים שהיו נגישים בעבר דרך האתר – הוסרו ולא ניתן להורידם עוד דרך האתר שלנו.

הדבר הזה מאוד מאוד מצער אותנו, אבל כרגע אין לנו הרבה מה לעשות עם זה. אנחנו בחורי ישיבות, שכל הרצון שלנו הוא זיכוי הרבים לשם שמיים. גם תכנות וטיפול בתחזוקת האתר נעשה בחינם על ידי חבר תלמיד ישיבה בעל ידע טכני והיכרות עם תכנות שעושה זאת לשם שמיים לזכות את הרבים.

נוסיף שמבחינה רעיונית, אנחנו סבורים שאסור למנוע הפצת שיעורי תורה, מכיון שארגונים אלו מקבלים תרומות רבות על מנת שהתורה תופץ דרכם, ולמרבית התורמים אין רצון להגביל את ההפצה דרך אותם ארגונים בלבד.

לכן אנו ממליצים לכל רב שחפץ להפיץ את תורתו, לעשות זאת בעצמו. כלומר, להקליט או לצלם בוידאו את שיעוריו ולהפיצם בכוחות עצמו. ובלי נדר, אנחנו נשמח תמיד לנסות לסייע ככל יכולתנו בהדרכה לכל המעוניין בכך (בחינם כמובן).

אנחנו מנסים לדבר על ליבם של רבנים ומרצים שאנו מכירים, להיאבק בתופעה בדרכם, ולשדל את אותם ארגונים ומרצים, וראוי כמובן לציין לטובה שכמובן יש גם רבנים רבים, שמאוד רוצים שתורתם תופץ ככל האפשר ואין להם שום עניין בהגבלות או בבלעדיות זו.

נכון להיום, מחקנו עשרות אלפי שיעורים (שהופצו באתר הזה, ובמקומות נוספים אחרים), שדרשו מאתנו להסירם. וחבל!

אשר על כן, ראינו לנכון להבהיר דבר זה בצורה מסודרת, ויהי רצון שנזכה להמשיך בהפצת דבר ה' לכל דורש – בחינם וללא כל הגבלה או תמורה!